dissabte, 7 d’abril del 2012

Les bones pràctiques en els documents de centre

Pel que fa al lligam de la bona pràctica amb els documents de centre, realment no hi ha una explicació específica del fet d’emprar els passadissos com un espai més a part de les aules i a partir dels quals desenvolupar con context d’intercanvi i d’aprenentatge. Tot i així, al PEC i en PAD es poden veure signes que es reflecteixen en el passadís, el principal dels quals és el fet de considerar tots els espais del centre com a educatius.
 
A més a més d’aquest, es poden veure principis com són:
    • el de la integració;
    • la importància de l’activitat compatida, tenint en compte dins d’aquest tant els pares, els infants com els educadors. Partint de la idea que tots som diferents i que ens enriquim mútuament, podem dir que el fet de treballar cooperativament és un motor constant d’aprenentatge. L’intercanvi de coneixements, d’experiències o impressions entre iguals pot ajudar a generar conflictes cognitius, a solucionar-los i a trobar diferents alternatives en relació amb una mateixa situació;
    • l’escola com a espai de comunicació i relacions, que defèn les relacions escola- família, la relació amb els elements del nostre entorn, la relació amb els iguals. L’escola sempre ha de tenir una finestra oberta a l’exterior i al món que ens envolta, incloent la realitat i les característiques de les famílies així com de l’entorn. Al PEC mencionen que s’ha de cercar una via comunicativa basada en la confiança i el respecte així com el creixement conjunt centrat en la coherència educativa;
    • l’organització de recursos i el fet de tenir en compte les seves característiques com a criteri pedagògic. Concretant en aquest punt, fan menció al fet de recollir dins la vida de l’escola els diferents fets culturals i el patrimoni cultural de les persones que formen l’escola;
    • l’activitat lúdica com a component dins la cultura dels infants;
    • l’educació ambiental i del consumidor, que són temes transversals que es tracten també amb els materials del passadís, que per una banda són reciclats i relacionats amb la vida quotidiana dels infants i que per l’altra són justos i necessaris, no hi ha excés de materials i tenen en comptes les necessitats, característiques i interessos dels petits.
Per tant, podríem considerar que la bona pràctica sí està inclosa dins els documents de centre, no concretament, però els temes i elements que jo he destacat en la pràctica, es veuen inclosos en diferents apartats dels documents del centre,

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...