Pel que fa al lligam de la bona pràctica amb els
documents de centre, realment no hi ha una explicació específica del fet d’emprar
els passadissos com un espai més a part de les aules i a partir dels quals
desenvolupar con context d’intercanvi i d’aprenentatge. Tot i així, al PEC i en
PAD es poden veure signes que es reflecteixen en el passadís, el principal dels
quals és el fet de considerar tots
els espais del centre com a educatius.
A més a més d’aquest, es poden veure principis com són:
- el de la integració;
- la importància de l’activitat compatida, tenint en compte dins d’aquest tant els pares, els infants com els educadors. Partint de la idea que tots som diferents i que ens enriquim mútuament, podem dir que el fet de treballar cooperativament és un motor constant d’aprenentatge. L’intercanvi de coneixements, d’experiències o impressions entre iguals pot ajudar a generar conflictes cognitius, a solucionar-los i a trobar diferents alternatives en relació amb una mateixa situació;
- l’escola com a espai de comunicació i relacions, que defèn les relacions escola- família, la relació amb els elements del nostre entorn, la relació amb els iguals. L’escola sempre ha de tenir una finestra oberta a l’exterior i al món que ens envolta, incloent la realitat i les característiques de les famílies així com de l’entorn. Al PEC mencionen que s’ha de cercar una via comunicativa basada en la confiança i el respecte així com el creixement conjunt centrat en la coherència educativa;
- l’organització de recursos i el fet de tenir en compte les seves característiques com a criteri pedagògic. Concretant en aquest punt, fan menció al fet de recollir dins la vida de l’escola els diferents fets culturals i el patrimoni cultural de les persones que formen l’escola;
- l’activitat lúdica com a component dins la cultura dels infants;
- l’educació ambiental i del consumidor, que són temes transversals que es tracten també amb els materials del passadís, que per una banda són reciclats i relacionats amb la vida quotidiana dels infants i que per l’altra són justos i necessaris, no hi ha excés de materials i tenen en comptes les necessitats, característiques i interessos dels petits.
Per tant, podríem considerar que la bona pràctica sí està inclosa dins els documents de centre, no concretament, però els temes i elements que jo he destacat en la pràctica, es veuen inclosos en diferents apartats dels documents del centre,
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada